Menu Luk

Referat fra nytårskur 14. januar 2026

Dagsorden

Beboer og Bobler ons.14.1.2026 I Fælleshuset kl.18.00

  • tak for samvær i 2025
  • udlejning – fejl og mangler
  • kommende markvanding – beboer input
  • beboer tilfredshed af Fælleshuset og Gæsteværelser
  • budget fitness
  • kommende arrangementer
    ◦ tirs.23.6 Sankt Hans
    ◦ lør.22.8 Sommerfest med hotdog
    ◦ søn.29.11 Juletræstænding

Referat

  • en tak ud til bestyrelsen og de frivillige hænder, der gerne bruger tid på planlægning og udførelse af fællesskabende arrangementer. Tak for engagement og lysten til at være tovholdere
  • Udlejning af Fælleshuset og Gæsteværelser – Fejl og mangler
    • – vi hører gerne fra beboere i forbindelse med deres oplevelser – hvis der er fejl & mangler, skal vi nok forsøge at udbedre. Ellers er man altid selv velkommen at gøre en indsats ved fx et stoppet dræn i bruseren og andre småting.
    • Vi opfordrer fortsat til den gode tone og respekt for de frivillige, der bruger deres fritid på at stå for opgaver som udlevering og overlevering af nøgler. Vi kommer langt med en god kommunikation og tålmodighed. Vi ønsker ikke konflikter eller konfliktoptrappende adfærd. Der vil være opfølgning på disse situationer ved formanden og evt kontakt til SAB direktøren.
    • vi oplever generelt en bred tilfredshed blandt beboere og deres gæster og ønsker fortsat at styrke dette
  • kommende markvandring: man er velkommen med at komme med eventuelle punkter, opmærksomheder mm der omhandler vores fælles ydre arealer eller observerede skader / fejl på/i fælleshus og gæsteværelser.
  • Vi ønsker at lave henlæggelser i budgettet, der tilgodeser indkøb og vedligehold af fitness; fx maskinerne som crosstræneren
  • vi har haft episoder, hvor der har været “hærværk” på tagterassen ved nr.34 – cigaretskoder der er presset imellem gulvbræderne. Det volder også skade af både gulv og møbler, at man ryger inde i drivhusene mm. Det kræver meget af viceværtens tid for at fjerne. Det er forbudt at ryge i drivhusene og det kan ikke understreges kraftigt nok, at man er forpligtet til at overholde de fællesregler der er gældende for afdelingen.
  • multibanen er observeret skadet. Igen. Ligeså græsområder ved legeplads, hvor nogen har tilladt sig at grave med privat spade! Dette er hærværk af legepladsområdet og når det bliver bekendt hvis ansvar det er, vil det meldes til SAB.
  • Evt.
    • Bestyrelsen henvender sig til “mandagsmøde” gruppen ifm brug af skabet og nøgle til skabet
    • Katja og Lena ytrer ønske om at forsøge at stå for bogbytte mulighed i Hobbyrummet
    • bordene i gæsteværelserne synes at se meget slidte ud. Evt at mange bruger bordene til at hejse deres kufferter på og det derfor slider dem unødvendigt. Et forslag kunne være, at bruge en dug på bordene eller evt at vælge at udskifte dem
    • Fortsat stor utilfredshed og manglende forståelse for RenoSyds vurdering af container placering og størrelser. Der opleves fortsat, at madaffalds containerene er “utætte” og ulækre. Der løber meget mere væske ud, end RenoSyd havde ytret at der ville. Dette skyldes poserne og beboernes håndtering af disse. Evt 2 poser kan mindske dette
    • jord / “oversvøm” ved container – det kan ikke løbe rigtigt fra og skaber lugtgener
    • I forbindelse med nedlukningen af affaldsskuret kan det være en ide at dele med beboerne, at der er mulighed for privat at bestille afhentning af storskrald. Man står selv for kontakten vi “Mit RenoSyd”. RenoSyd henter : Tv, højtalere, komfur, vaskemaskiner, cykler, tørrestativer, håndvakse, møbler, tæpper. Der er vejledning at finde ved at søge på det på RenoSyd. (mindre stykker flamingo kan sorteres i restaffald. Store stykker Flamingo skal man selv køre på genbrugspladsen!!!)
    • Ønske om at etablere fællesspisning – den 1.torsdag hver anden måned. Første spisning tors.19.2 – det er med egen betaling. Der vil komme mere ud på Facebook